KASDIENIAI SPRENDIMAI, GALINTYS PADĖTI SUVALDYTI HIPERTENZIJĄ

Hipertenzija yra liga, kurią galite suvaldyti pakeitę gyvenimo būdą, tinkamai stebėdami savo būklę bei laikydamiesi gydymo režimo.

PAKEISKITE SAVO GYVENIMO ĮPROČIUS

Jūs jau galite labai stipriai prisidėti prie savo kraujospūdžio mažinimo, pakeitę savo gyvenimo įpročius¹. Svarbiausi pokyčiai, kurių galite pasiekti, yra šie:

Pradėkite reguliariai mankštintis

Reguliari fizinė veikla yra svarbi hipertenzijos gydymo dalis. Suprantama, reikia kartu su gydytoju nustatyti tinkamiausią fizinės veiklos pobūdį, remiantis Jūsų fizine būkle. Kai kuriais atvejais būtinas medicininis sveikatos būklės patikrinimas. Fizinis aktyvumas yra labai svarbus Jūsų širdies ir kraujagyslių sistemai. Įprastai rekomenduojama 30 minučių fizinio aktyvumo per dieną bent 5 dienas per savaitę².

30

min/day

Gaukite individualias rekomendacijas fiziniam aktyvumui palaikyti:

Pasistenkite numesti svorio

Jei turite viršsvorio, labiau rizikuojate susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, cukriniu diabetu ir hipertenzija. Dėl to kiekvienas hipertenzija sergantis pacientas turėtų siekti optimalaus svorio. Svorio numetimas pagerina antihipertenzinio gydymo veiksmingumą.

Rekomenduojamą svorį padeda apskaičiuoti formulė, paremta Jūsų ūgiu. Taikant šią formulę apskaičiuojamas kūno masės indeksas (KMI). Tiesiog reikia padalinti savo svorį (kilogramais) iš savo ūgio (metrais) kvadratu. Idealus KMI turėtų būti tarp 18.5 ir 25 kg/m².

Pagerinkite savo mitybą

Gera maisto ir maisto medžiagų pusiausvyra taip pat yra esminė sėkmingo padidėjusio kraujospūdžio gydymo dalis. Mitybą lengva pagerinti, laikantis šių 4 pagrindinių rekomendacijų¹:

1 – Kasdien suvalgykite bent 5 porcijas (300-400g) vaisių ir daržovių

2 – Ribokite riebalų ir aliejaus suvartojimą (ypač gyvulinių riebalų ir palmių aliejaus)

3 – Ribokite druskos suvartojimą

4 – Valgykite daugiau riebios žuvies (lašišos, sardinių ar skumbrės) – 2-3 kartus per savaitę


 

Gaukite receptus ir rekomendacijas mitybai:

Atsipalaiduokite

Išmokite susitvarkyti su stresu! Stresas kartkartėmis gali padidinti Jūsų kraujospūdį ir širdies susitraukimų dažnį. Be to, stresas gali paskatinti kraujospūdį didinantį elgesį (pavyzdžiui, netinkamą mitybą, fizinį neveiklumą, rūkymą, ar didesnį, nei įprastai, alkoholio suvartojimą). Atpalaiduojanti veikla (pvz. joga ar Tai-Či) gali padėti sumažinti stresą, o paprasti patarimai gali padėti su juo susidoroti savo kasdieniame gyvenime!


 

Gaukite patarimų, kaip atsipalaiduoti:

REGULIARIAI TIKRINKITĖS

Labai svarbu stebėti savo kraujospūdį namuose – tai gali prisidėti prie sėkmingo hipertenzijos gydymo.


 

Yra priemonių, padėsiančių Jums stebėti savo kraujospūdį:

LAIKYKITĖS GYDYMO REŽIMO

Siekiant kontroliuoti kraujospūdį ir užtikrinti ilgalaikę širdies ir kraujagyslių sistemos apsaugą, nepaprastai svarbu kasdien vartoti vaistus nuo hipertenzijos. Vis dėlto, ne visada pavyksta prisiminti jų išgerti. Vaistų nuo hipertenzijos vartojimas gali tapti jūsų kasdienės rutinos dalis – kaip dantų valymas. Nepamirškite: hipertenzija yra „tyli“ liga – tai, kad nejaučiate jokio pokyčio, nereiškia, kad reikia nutraukti gydymą!


 

Kad nepamirštumėte laiku išgerti vaistų, MyBP Control programėlėje nustatykite priminimus.